Relax…it’s Miko coffee

“De mogelijkheden van het Eversys toestel bliezen ons omver”

Alma Vzw ging vorig jaar op zoek naar een nieuwe partner voor de koffievoorziening in hun studentenrestaurants en koffiebars op verschillende campussen in Leuven en vond deze bij de Eversys toestellen van Miko Coffee Service. “Alma is een Vzw die bijna uitsluitend samenwerkt met de KU Leuven voor de voorziening van eten en drank aan democratische prijzen voor studenten”, vertelt Tom Mestdagh, algemeen directeur van Alma Vzw.

Duurzaamheid op de eerste plaats

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe koffiepartner stond duurzaamheid op de eerste plaats. Hierbij moest er ook zo weinig mogelijk afval gecreëerd worden en moest er aandacht zijn voor natuurbehoud en eerlijke handel. “Puro Fairtrade koffie sluit perfect aan bij onze visie”, aldus Tom. “Met de aandacht voor het beschermen van belangrijke natuurgebieden in het regenwoud, koffieteelt met aandacht voor het milieu en het Fairtrade label, zaten we bij Puro Fairtrade koffie dus goed. Maar dat is niet het enige wat ons over de streep trok.”

Eversys: de alleskunner

Koffiebonen van hoge kwaliteit zijn de eerste stap in het schenken van een lekkere kop koffie. Daarnaast is ook de juiste machine van cruciaal belang. “Toen we op bezoek gingen bij Miko Coffee Service werden mijn collega’s en ik omver geblazen door de hoge kwaliteit van het toestel dat ons werd voorgesteld”, vertelt Tom. “Over de smaak van de koffie waren we zeer tevreden. Wat nieuw was voor ons, was het Eversys toestel. De mogelijkheden die Eversys biedt, vonden we bij geen enkele andere koffieleverancier terug. Uiteindelijk heeft dat ons ook over de streep getrokken.”

Groot project

“In Leuven hebben we 11 locaties waar koffiemachines en/of coffee corners voorzien moesten worden”, vertelt Tom. “Daar komt dus een behoorlijke organisatie bij kijken. Samen met ons aanspreekpunt Nathalie Vandenplas (District Manager), hebben we tot in de kleinste details uitgewerkt welk toestel op welke locatie moest komen en hoe het toestel bediend moest worden. Dat was in selfservice of door een medewerker in het restaurant. Genieten van een kopje koffie heeft daarnaast veel te maken met beleving. Ook hierbij werden we door Nathalie zeer goed ondersteund. De aankleding van onze coffee corners werd piekfijn uitgewerkt met als resultaat een zeer mooie en individuele koffiebeleving op elke locatie.”

Veel vakkennis

Voor de start van het academiejaar werd het volledige project in werking gezet met de installatie van meer dan 20 koffiemachines. “Alles verliep hierbij erg vlot”, aldus Tom. “De techniekers wisten zeer goed waar ze mee bezig waren en hebben onze medewerkers goed gebriefd over hoe de machines onderhouden en gehanteerd moesten worden. Daarnaast heeft ook de vakkennis van barista’s Michel Poesen en Erjon Skënderi een grote indruk op ons nagelaten. Met elke technische vraag konden we bij hen terecht. Ook wanneer er nu vragen of opmerkingen zijn, worden we zeer goed ondersteund door Nathalie, die natuurlijk ons eerste aanspreekpunt blijft.”

Hoog verbruik

“Nu we al over de helft van het academiejaar zijn en de eerste examenperiode voorbij is, kijken we zeer tevreden terug op gans het project. Ons koffieverbruik ligt opmerkelijk hoger dan dezelfde periode vorig jaar”, vertelt Tom. “De nieuwe samenwerking blijkt dus ook naar onze eindklant toe zeer geslaagd te zijn. We kijken uit naar wat de toekomst ons brengt met Miko Coffee Service als onze nieuwe vaste waarde!”

Wil je graag meer informatie over de mogelijkheden bij Miko Coffee Servie?
We zijn bereikbaar via 0800 44 088 of via ons contactformulier. 
Tot snel! 

Deel op:

logo

Koffiemachines