Puro Fairtrade Coffee, het eerlijke koffieconcept van Miko Koffie, is gekozen tot winnaar van de prestigieuze Britse “Business Charity Award”. Die prijs werd binnengehaald in de categorie “cause related marketing”, ofwel “een marketing partnership tussen een bedrijf en een ngo waarbij een product een ngo helpt om meer fondsen binnen te halen.”
De “Business Charity Awards” zijn uniek in hun soort en hebben tot doel om duurzame samenwerkingsverbanden tussen bedrijven en ngo’s te loven. Bij Miko betreft het een rechtstreekse samenwerking met de Britse natuurbeschermingsorganisatie World Land Trust via Puro Fairtrade Coffee.
Puro is een Fairtrade koffieconcept dat gebaseerd is op de 3 P’s van Duurzaam Ondernemen, waar Profit in evenwicht moet zijn met People en Planet.
Puro is gelabeld met het Fairtrade-keurmerk voor eerlijke handel met het Zuiden, en focust bovendien ook op de P van Planet. Na een gerichte zoektocht werd een overeenkomst afgesloten met het World Land Trust (WLT). De peter van het WLT is Sir David Attenborough, die wereldberoemd is voor zijn natuurdocumentaires zoals “Life on Earth” en “The Living Planet”. Het World Land Trust koopt wereldwijd regenwouden aan om ze duurzaam te beheren en de unieke biodiversiteit ervan te beschermen.
05/2012